Allt om Hållbarhet
Prenumerera Logga in
  • Hem
  • Nyheter
  • Våra tjänster
  • Om oss
  • Kontakt
Artikel
Prata hållbarhet utan att låta dömande
17 februari 2025 By Hallbarhet
Prata hållbarhet utan att låta dömande

Prata hållbarhet utan att låta dömande Hållbarhet är en allt viktigare fråga för företag, men att kommunicera den på rätt sätt kan vara en utmaning. Här är några strategier för hur företag kan prata om hållbarhet utan att uppfattas som dömande. 1.  Lyft fram framsteg, inte brister Ett vanligt misstag är att fokusera för mycket på det som fortfarande är problematiskt, istället för att visa hur förändring sker i rätt riktning. Att presentera lösningar och konkreta förbättringar snarare än att bara belysa utmaningar gör det lättare för kunder och anställda. 2.  Använd inkluderande språk Att använda ord som ”vi” istället för ”du” eller ”de” gör kommunikationen mer inkluderande och mindre konfronterande. Kunder och samarbetspartners vill känna sig delaktiga snarare än utpekade. 3.  Visa förståelse Hållbarhet innebär ofta omställningar som kan vara kostsamma och komplexa för företag. Genom att visa förståelse för dessa utmaningar kan ni bygga förtroende istället för att...

Prenumerera för att läsa hela artikeln
data
Stöd & Bidrag

36 Aktuella och kommande bidrag – Juni 2025

skribent: Hallbarhet
10 juni 2025
Stöd & Bidrag

37 Aktuella och kommande bidrag – Maj 2025

skribent: Hallbarhet
15 maj 2025
Stöd & Bidrag

30 Aktuella och kommande bidrag – April 2025

skribent: Hallbarhet
16 april 2025
Post tags: Företag Hållbarhet Kommunikation

Relaterade inlägg

Nyheter

Ny cybersäkerhetslag ska stärka digital motståndskraft

skribent: Hallbarhet

13 juni 2025

Artikel

Energieffektiva kontor i sommarvärmen

skribent: Hallbarhet

12 juni 2025

Nyheter

Miljösubventionerna minska 2024

skribent: Hallbarhet

12 juni 2025

© 2024 Allt om Hållbarhet. Alla rättigheter reserverade.

© 2024 Allt om Hållbarhet. Alla rättigheter reserverade.

Hantera samtycke

För att ge bästa möjliga upplevelse använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier tillåter du oss att behandla data som surfvanor eller unika IDpå denna webbplats. Om du inte samtycker eller drar tillbaka ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionell Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är strikt nödvändig för att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföringen av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämning, frivilligt samtycke från din internetleverantör eller ytterligare data från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa alternativ
{title} {title} {title}