
Posta miljötips under sommaren Är det relevant att fortsätta med att kommunicera ut till kunder även under sommaren? Det finns faktiskt en del fördelar! Kommunikation när alla är lediga Under sommaren sjunker ofta aktiviteten i sociala medier, men det betyder inte att kommunikationen måste stanna av. Tvärtom kan just denna period ge utrymme för lättsamma, inspirerande och lågtröskliga budskap. Människor har mer tid, rör sig mer utomhus och är ofta mer mottagliga för tips kring beteendeförändringar när vardagsrutinerna tillfälligt byts ut. Att posta miljövänliga sommartips blir då ett sätt att både hålla närvaron uppe och skapa engagemang. Tidpunkter och innehåll Sommaren kräver planering. Genom att schemalägga inlägg i förväg kan företaget upprätthålla sin närvaro utan att kräva daglig administration (Denna artikeln är till exempel schemalagd!). Veckodagar som tisdagar och torsdagar tenderar att ha högre interaktion även under sommaren. Att posta tidigt på morgonen eller sent på kvällen kan också förbättra...
Prenumerera för att läsa hela artikeln